تغذیه

خواص برنج عنبر بو چیست؟ + معرفی 3 نوع برنج عنبر بو

امروزه اگر از هر کسی سوال کنید بدون شک شمال کشور ایران را مرکز برنج می داند ولی برنج فقط متعلق به شمال ایران نیسد. نوع دیگری از برنج به نام عنبر بو وجود دارد که مربوط به جنوب کشور میباشد. این برنج دارای طبع گرم است.

در ادامه از سایت سلامت لایف همراه ما باشید تا به بررسی خواص برنج عنبر بو اشاره کنیم.

همه چیز درباره برنج عنبربو

برنج عنبر بو حدودا یازده سال است که در جنوب ایران قدمت دارد ، از خصوصیات برنج عنبر بو ، عطر و بوی آن است که از نامش هم پیداست.

برنج عنبر بو بر خلاف انواع برنج های دیگر ، هنگام پختن قد زیادی نمی کشد و برنج دانه بلندی اصلا نیست ولی در عین حال یکی از بهترین برنج های حال حاضر از لحاظ پخت می باشد. این برنج طعم بی نظیری دارد و مزه آن کاملا با برنج های دیگر محسوس می باشد. یکی از خواص برنج عنبر بو سبک بودن آن است و بر خلاف انواع برنج های دیگر ، معده را سنگین نمی کند و هضم راحتی دارد.

مطالب دیگر : پسوریازیس چیست؟

خواص برنج عنبربو

خواص برنج عنبر بو

از مهم ترین خواص برنج عنبر بو گرم بودن آن است. برنج عنبر بو به دلیلد طبع گرمی که دارد مانند سایر برنج ها باعث سردی در بدن نمی شود و برای افرادی که طبع سردی دارند مشکلی ایجاد نمی کند.

برنج عنبر بو نشاسته کمتری در مقایسه با سایر برنج ها دارد. زیرا برنج عنبربو ، تمام مراحل سورتینگ و شالیکوبی را با دستگاه های مدرن و امروزی انجام می دهند.

یکی از بهترین و عالی ترین خواص برنج عنبربو ، پایین آوردن فشار خون و تری گلیسیرید می باشد. برنج عنبر بو سرشار از ویتامین های E و B می باشد که که نیاز ضروری هر افرادی است. همچنین این برنج دارای فیبر و مواد معدنی فراوانی می باشد.

این برنج خوش طعم، مناسب کسانی است که قصد رژیم گرفتن دارند زیرا هضم آن آسان است و باعث می شود تا کربوهیدرات در به چربی در نواحی شکم تبدیل نشود.

انواع برنج عنبربو

برنج عنبر بو انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را نام می بریم

  • امامی
  • عبد العزیز
  • بو سیروان

بهترین نوع این نوع برنج ، برنج عنبر بو سیروان می باشد این برنج از بهترین و با کیفیت ترین ها می باشد که در مناطق مختلف شهرستان سیروان در ایلام کشت می شود.

این برنج کاملا ارگانیک بوده و در مراحل کاشت و برداشت هیچگونه کود شیمیایی استفاده نمی شود.

بیشتر بخوانید : خواص دارچین برای زنان و لاغری

راهنمای پختن برنج عنبربو

همانطور که قبل تر گفتیم این برنج تفاوت هایی با برنج شمال دارد ، روش های پخت این نوع برنج نیز متفاوت است که در ادامه به این روش ها اشاره می کنیم.

قبل از دم کردن برنج، آن را 1 ساعت از قبل در نمک و آب خیس کنید

به مقدار یک بند انگشت بالا تر از سطح برنج در قابلمه و با مقداری روغن بریزید و آنرا رو اجاق گار قرار دهید

شعله را زیاد کنید و اجازه دهید تا آب برنج بجوشد و تبخیر شود. سپس شعله را کم کنید و حتما زیر قابله بگذارید

این برنج نسبت به برنج شمال ایران، به زمان دم و پخت کمتری نیاز دارد که برای پختن برنج عنبر بو نیاز است که بدانید.

سخن آخر

برنج عنبر بو خواص فراوانی دارد که ما در این پست سعی کردیم تا شما را با برخی از آنها آشنا کنیم. چنان چه سوال و یا پیشنهادی در مورد این نوع برنج دارید، خوشحال میشویم تا آنرا با ما در قسمت نظرات مطرح کنید.

salamatlife

نویسنده سایت رسانه سلامت لایف - تمرکز اصلی محتواها بر روی خواص خوراکیها و روش های درمان بیماری ها می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا